>

Homemade dip-dyed shorts

För några dagar sen bestämde jag för att göra ett par "dip-dye shorts".
(tyvärr så har jag ingen "före" bild men det var bara ett par gamla stuprörsjeans)

1.Först klippte jag byxorna där jag tyckte att shortsen skulle vara och så gjorde jag baksidan lite längre.

2.Efter det började jag göra dom "slitna" osv. (det finns många videos på hur man gör det)

3.När jag väl blev klar med det så tog jag fram en "balja" och la shortsen där. (då bestämmer du själv hur 'mycket'
du vill ha dom färgade).

4. När shortsen var i baljan/hinken så la jag i chlorine och det kommer att bleka dina shorts. (MEN, det bleker bara shorts från vitt-blått INTE tyg, om du lägger chlorine på en vanlig tygtröja så kommer den bli någon orange fläckig!)

5. Där emellan kan man komma och titta hur mycket shortsen har blekts och sen bestämma sig själv när man vill ta ut dom.

6.När du är nöjd och vill ta ut dom så bör du använda handskar för att chlorine är ganska skadligt.
Sen kan du bara skölja dom med vatten eller tvättmedel.
Och om vatten är lite orangebrunt så är det för att det är färgen som har blivit blekt av chlorinet.

Här är resultat på mina shorts!

(jag vet att dom har typ en konstig form men det är bara när dom 'ligger'. visar nog en bild när jag har på dom, senare)



Om du inte tvättade dom med tvättmedel första gången så bör du inte lägga dom bredvid dina kläder för att lukten kan fastna på allt annat och du kommer att lukta badhus 24/7.

Hoppas ni gillade det här tipset, om ni inte fattade något så finns det rätt så många videos på youtube på hur man gör ni behöver bara söka "DIY dip-dyed shorts"

Kommentarer
Postat av: minaaa - photography

åååh vad coola de blev :D

2012-03-25 @ 19:16:32
URL: http://miinabrun.blogg.se/
Postat av: Emma

VISA BÄTTRE BILD DÅ! DIN MUNK

<333333333333333333333333333

2012-05-11 @ 21:53:10
URL: http://haannaochemma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mejladress: (som bara jag kan se)

Blogg:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0